COPERTA A CINCEA

Librăria Humanitas de pe Lăpușneanu vă invită sîmbătă, 16 iulie, ora 18, la vernisajul unei expoziții inedite care îmbină fotografia și desenul cu lectura. Vor fi expuse lucrări ale Cristinei Ivan și ale Herminei Stănciulescu.

„Coperta a cincea” este, înainte de a căpăta forma unei expoziţii, o viziune de doi, o încercare de traducere a unor detalii desprinse din aceleaşi concepte. Am citit cărţile, am trăit fragmente din ele, iar pe restul ni le-am imaginat. Am subliniat pasaje şi am orbitat în jurul lor, am urmărit fiecare cuvânt care ne-a dirijat privirea înspre orizonturi variate. Am ajuns la ultima pagină şi am refuzat ideea că s-a terminat. Am închis ochii pentru a lăsa cărţile să se prelungească, să îşi compună lent şi atent ecourile în noi. Le-am derulat în cât mai multe sensuri posibile: înainte-înapoi, sfârşit-început, mijloc-sfârşit. Iar apoi ne-am întâlnit viziunile.
Desenografierea pe care o încercăm e modul prin care ne dăm voie sau ne încurajăm să scoatem din cărţi legătura pe care am creat-o în momentul descifrării lor. Acel invizibil mereu prezent, care corespunde felului nostru de a fi, de a gândi şi de a simţi. Mai palpabil ar fi să spunem că ne înfăţişam pe noi din ele.
Propunem o apropiere de seria asta de cărţi (şi de cărţi în general) pentru ce sunt capabile să transmită, pentru modurile atât de diferite în care se întâmplă acest lucru, pentru intensitatea firescului adus în prezent.

Hermina Stănciulescu: „Văd poveştile din cărţi ca pe un şir de diapozitive din care extragem prin fotografiere şi creionare un amalgam de idei pe care le înfăţişam mai mult sau mai puţin distorsionate de subiectivismul lecturării. Mi se pare că stăm de-o parte şi de alta a unui cub încercând să asimilăm forma lui completă. ” (http://paperplans.wordpress.com/)

Cristina Ivan: „Cărţile şi straturile lor. Cărţile şi straturile noastre. Intrăm în contact la nivel epidermic, în care fiecare din cele două repere care relaţionează suferă modificări. Şi au ecou unul în celălalt. Aşa ajung cărţile înăuntru, depăşind realitatea lor palpabilă şi găsindu-şi loc în fiecare alternativă şi abordare pe care o putem susţine.” (http://theanatomyofself.wordpress.com/)

Literatura văzută prin prisma altor arte, precum fotografia și desenul? De obicei, cărțile se bucură de adaptări în cinematografie sau în teatru, sunt abordate mai rar și din alte perspective. Tocmai de aceea noi considerăm acest eveniment ca fiind unul inedit și care nu trebuie ratat. Vă invităm în Librăria Humanitas de pe strada Lăpușneanu, să descoperim împreună cum se împletesc artele și să ne bucurăm de frumos.

Lasă un răspuns

