…genunchii mei se pleaca-ncet /Si-aduc prinosul închinarii celui de neam din Nazaret…

„E sarbatoare pe câmpie, si-n suflete e sarbatoare,
Învie firele de iarba sub ploaia razelor de soare.

Sunt Pastile cele frumoase, si-n fire zvonul lor strabate,
Clopotnita-si îndoaie trudnic încheieturile uscate.

Arama striga când se zbate maiastra clopotului limba,
Eu simt strigarea ei aprinsa, si-n vorbe sufletul o schimba:

Voi toti cari suferiti si plângeti sub larga-ntindere albastra
Veniti, veniti, caci va sa vie curând împaratia voastra!

Veniti voi, obiditii lumii, cu buzele înfrigurate,
Voi, chinuitii de arsura unei taceri îndelungate;

Voi, osteniti fara nadejde, voi, slujitorii fara plata,
Voi, caror vremea v-a dat vesnic numai porunca blastamata;

Voi, ce muncirati pentru altii, trudind cu mâinile-amândoua,
Veniti, caci zvonul meu acuma vesteste învierea, voua!

Voi, cei cu fruntea de sudoare, cu genele de lacrimi ude,
Eu cerului va strig durerea, si Dumnezeu din cer aude!

Aduc lumina care sparge si sfarma capisti de pacate,
Zavoarele mucigaite din temnite întunecate!

Eu celor orbi dezleg azi taina înfricosata de-a vedea,
Si praznuiesc, ca-n al lor suflet învie învierea mea!

Asculta mintea mea supusa, genunchii mei se pleaca-ncet
Si-aduc prinosul închinarii celui de neam din Nazaret.”

Octavian Goga, E sarbatoare

2 gânduri despre „…genunchii mei se pleaca-ncet /Si-aduc prinosul închinarii celui de neam din Nazaret…

Lasă un răspuns

