File de corespondenta II

Catre ddd@dandiaconescu.ro

Ganduri despre OAMENI…

Domnule Dan Diaconescu,
Probabil ca primiti un numar impresionant de mesaje la fiecare editie a emisiunii acesteia nocturne, Dan Diaconescu Direct, cu atat mai mult in seara aceasta cand se pare ca toata lumea face un bilant incercand sa gaseasca resurse de „supravietuire” in lupta pentru perenitate pe sticla sau in constiinta oamenilor. Si spun toata lumea observand ca si dumneavoastra realizati un monolog implicat sufleteste din cate se vede dar imi dau seama ca si eu, privind emisiunea ma gandesc poate la procentul in care am vizionat-o, la impresiile pe care mi le-a starnit sau mai ales la felul in care multa lume ma priveste daca intr-o anumita conjunctura afirm ca ma mai uit din cand la OTV. Spun din cand in cand pentru ca si in postura de telespectator nu rezisti sa te uiti seara de seara si de fiecare data ma mir cum reusit sa rezistati dumneavoastra aproape noapte de noapte, ce metabolism mai aveti sau ce stil de viata v-ati alcatuit. Poate ca din acest punct de vedere unora li se pare demersul dumneavoastra jurnalistic exagerat, regizat poate uneori sau mult prea evidentiator de RELE. Bineinteles ca nu intotdeauna protagonistii emisiunilor dumneavoastra denota lucruri nu tocmai placute, si participa vrand nevrand prin felul lor de a fi la un oarecare spectacol,uneori grotesc. Bineinteles ca am vizionat si emisiuni la care au participat oameni de cultura, emisiuni care au dezbatut probleme grave pentru cultura romana sau care au prezentat realizari majore in lumea artistica romaneasca si aici imi amintesc de recenta prezenta a domnului Octavian Ursulescu, a domnului Marian Nistor, care vorbeau despre un anumit album al Angelei Similea realizat in colaborare cu mai sus numitii, imi amintesc de asemenea si de o emisiune pe care am vizionat-o cu sufletul la gura referitoare la o oarecare problema cu retrocedarea cladirii Teatrului de vara din Mamaia sau cu reducerea numarului angajatilor, problema pe care directorul de atunci al teatrului Aurel Manolache o dezbatea cu ardoare pentru simplul fapt ca iubea munca pe care o facea. Am mai urmarit de asemenea si multe dintre cazurile pe care dumneavoastra le considerati importante cazul Erbasu, Tranca-Mocanu, Loteria romana, Elodia, Constantin Roman, Ion Petculescu(despre care , ca veni vorba eu nu am mai auzit nimic din momentul in care familia v-a cerut sa nu mai continuati ancheta), insa desi poate in esenta este vorba despre acelasi jurnalism de investigatie, lucrurile nu seamana ca aparenta sau ca desfasurare scenica. E adevarat ca lumea e pestrita, ca oamenii sunt diferiti si ca spectacolului lumii e cu atat mai divers si mai ridicol sau mai tragic uneori, insa aparitia la televizor a tuturor acestor aspecte ale vietii, desfasurate uneori in direct nu sunt agreate de toata lumea si poate chiar nu toata lumea doreste sa le priveasca. Poate ca din prea multa transparenta, si eu cred ca e veridica aceasta transparenta, datorita a tot ceea ce se desfasoara in direct si se vede clar acest lucru, lucrurile deviaza uneori catre prea multa agitatie umana in studio, catre un prea mare grad de exprimare al oricarui om care vine acolo si doreste sa se exprime, si evident ca se exprima asa cum e educat asa cum crede de cuviinta, netinand cont de legile audiovizualului unele de bun simt cred, cum de altfel in viata reala cu siguranta nu respecta codul bunelor mariere. E adevarat ca o televiziune trebuie sa prezinte viata asa cum e ea, obiectiv insa multe din aspectele prezentate la OTV nu plac tuturor (si aici nu ma refer la cei implicati in achete la cei vinovati pentru ca e adevarat ca celor vinovati nu le va place niciodata un asemenea demers) ci ma refer la unii telespectatori care poate sunt dornici de lucruri pozitive, care poate mai cred ca exista, si cu siguranta exista, si oameni care fac lucruri bune in lumea asta, chiar daca poate e adevarat ca de la conducerea tarii pana la cel mai jos nivel al societatii exista oameni rau si foarte rau intentionati. Desi ma numar printre acei oameni, urmaresc emisiunea dumneavoastra probabil pe acelasi fond al dorintei de bine si frumos. Recunosc ca nu agreez momentele in care invitatii dumneavoastra demonstreaza lipsa de caracter, de educatie de vocabular si momentele in care lucrurile cuprind mult prea mult spectacolul lumii, netagaduind ca in acest mare spectacol e inclusa si investigatia dumneavoastra dar si cazul in sine, la care va referiti in emisiunea respectiva.
Tot din spectacolul lumii a facut parte si Magda Ciumac, pe care unii au sustinut-o pe care altii au ponegrit-o in fel si chip. Poate ca datorita ei, in ultima vreme am urmarit mult mai intens postul dumneavoastra de televiziune si emisiunea DDD. Ar fi mult de povestit despre ea insa incerc sa ma rezum doar la o parere retrospectiva acum dupa ce ea a incetat sa mai apara si acum cand se aude in presa ca s-ar fi impacat cu sotul ei. In ciuda tuturor gesturilor sau faptelor mai putin „culturale” pe care Magda le-a afisat in emisiunea DDD, demersul ei a fost unul de apreciat insa e pacat ca aceasta marturisire nu poate merge mai departe sau unele date nu pot fi facute publice mai departe. De altfel am mai trimis un mesaj adresat ei in care spuneam ca totul ar fi foarte bine pentru imaginea si pentru credibilitatea ei daca ar reusi sa-si controleze unele reactii. Astept asadar cu interes celelalte informatii pe care Magda le detine cu referire la Elodia sau la alte persoane implicate in acest caz.
Recunosc de asemenea ca in unele emisiuni suspansul creat e unul mare si dorinta de a reusi sa salvati o persoana dintr-o anumita situatie sau de a descoperi adevarul ma determina sa respir odata cu protagonistii si devine implicit si dorinta mea. Asadar forta de impact asupra telespectatorilor e una mare dupa cum simt eu personal si pentru asta meritati felicitari. Si daca am ajuns la capitolul acesta, vreau sa stiti ca va admir pentru ceea ce faceti, pentru parcursul dumneavoastra profesional, pentru lupta continua pe care o duceti cu cei care nu incearca sa faca bine acestei societati si acestei lumi implicit si va felicit pentru toate acestea. Am precizat ca raman uimita cum reusiti sa rezistati atatea nopti fara somn si ma intreb de ce nu ati plasa emisiunea in grila de program intr-un spatiu mai „diurn” sau macar dupa amiaza, si acest lucru pentru sanatatea dumneavoastra si pentru cea a telespectatorilor. Poate ca da oamenii nu muncesc noaptea, nu au alta ocupatie noaptea si pot viziona lejer emisiunea insa a doua zi au servici iar celor care participa la emisiune nu le e deloc usor sunt sigura de lucrul acesta, mai ales ca este vorba de direct si de extrem de putina regie.
Acesta era doar un sfat la care ma gandisem de multa vreme insa nu obisnuiesc sa trimit mesaje la OTV dintr-o comoditate sau dintr-un sentiment de lipsa a apartenentei la marea majoritate a celor care-si exprima parerea in fel si fel de moduri, ce chipuri si de cuvinte. De aceea m-am gandit ca tipul meu de discurs, ati observat deja, extrem de lung, laborios si poate labirintic, nu ar prinde, in sensul ca nu ar fi timp de citit si de analizat, tocmai pentru ca aveti un numar mare de mesaje mult mai scurte si mai la obiect.
Totusi in seara aceasta m-am gandit sa va scriu sub forma acestei scrisori virtuale, gen eseu despre oameni, pentru ca Dan Diaconescu Direct e o emisiune cu si despre oameni, care-si merita sau nu acest titlu.
Apropo de asta, titlul din aceasta seara marturisesc ca m-a frapat, prin simpla lui plasticitate cum ati numit-o dumneavoastra, pentru ca nu stiu daca avem dreptul de a ne exprima cu privire la faptul ca un OM e sau nu OM in acest fel, JOS LABELE DE PE TELEVIZIUNEA POPORULUI. In acest fel ii plasati pe toti cei din CNA pe un nivel mult mai jos al evolutiei si anume cel al ANIMALELOR. Chiar daca ei au numit demersul dumneavoastra cancer al poporului sau societatii, poate ca dumneavoastra nu trebuia sa raspundeti cu aceeasi moneda tocmai pentru a arata o anumita verticalitate si educatie.
La urma urmei toti suntem oameni mai mult sau mai putin, dar… doar Dumnezeu ne va judeca la un moment dat. Aici pe pamant noi doar putem trage semnale de alarma. Dar a fi atat de vehement in cuvinte si in exprimari, intr-un astfel de demers fie el si de aparare nu e tocmai firesc, dupa parerea mea.
In concluzie, va doresc mult succes in demersurile dumneavoastra pentru binele oamenilor, pentru binele societatii si al lumii. Sunt alaturi de dumneavoastra in aceasta lupta cu CNA ul si nu numai cu aceasta institutie ci cu toata reteaua oamenilor rau intentionati din lumea asta si imi doresc ca televiziunea dumneavoastra sa prospere, sa va mutati in acel spatiu nou si mult mai spatios despre care se scria odata in presa, sa adaugati poate si alte emisiuni de alt profil in grila de programe in afara de emisiunile de investigatii. Cred ca e important pentru societate sa relifati si lucrurile bune, evenimentele culturale din Bucuresti si din tara sau alte evenimente demne de a fi auzite si vazute de oameni. Sper sa rezolvati in continuare multe cazuri grave, disperate sau nerezolvabile in alte demersuri anterioare si sa aduceti lumina in viata oamenilor greu incercati de destin.
Spre final as dori sa mentionez si apartenenta mea intelectuala ca sa spun asa, avand in vedere ca multi afirma referitor la gradul de cultura al celor care privesc ca e unul sub limita normala.
Sunt studenta in anul III la Facultatea de Litere a Universitatii Al.I.Cuza din Iasi, am fost colaborator anul acesta o perioada de timp la Radio Iasi si scriu articole pentru diverse publicatii din Suceava sau Iasi. Poate tocmai din acest motiv am hotarat sa va fac cunoscute gandurile mele cu privire la emisiunea dumneavoastra cu privire la oameni si la spectacolul lumii din mass media romaneasca. Pentru ca am prins gustul jurnalismului anul acesta, pentru ca iubesc adevaratele valori si pentru ca in viata esti nevoit uneori sa lupti pentru ele. Asadar m-am regasit in multe din investigatiile dumneavoastra si am fost alaturi de toti cei care militau pentru bine acolo. Mi-am facut si planuri de viitor, (asa cum si dumneavoastra domnule Dan Diaconescu va faceati la varsta mea(20 de ani),) gandindu-ma cum as putea schimba eu lumea facand jurnalism si daca as rezista unui astfel de gen jurnalistic de investigatie, si asta pentru ca tot ceea ce am facut pana acum a fost mai mult referitor la aspecte culturale ale societatii romanesti si implicit la aspectele benefice, la evenimentele culturale deosebite dar marturisesc ca am avut si opinii vehemente, exprimate sau nu in presa in care am mai publicat sau unde am colaborat, opinii referitoare la unele forme de cultura ce au divagat spre altceva, ce nu mai e cultura. De asemenea si parintii mei urmaresc acest post de televiziune desi sunt cadre didactice. Acest lucru cred ca demonstreaza ca aveti si telespectatori de alt nivel, nu neaparat academicieni, cel putin nu e cazul familiei mele, dar oameni care stiu ce e aceea cultura, educatie sau adevarate valori.

Va doresc mult succes in tot ceea ce faceti si sunt sigura ca veti castiga lupta cu CNA ul.
Cu respect,
Elena Raicu (Dolhasca, jud. Suceava)

Lasă un răspuns

