Se facea ca Mos Craciun… venea in graba spre sufletele noastre…:)

26-11-2007-17:00- luni

Doar un Craciun cu tine… Stefan Banica Junior, mersul zgomotos al trenului accelerat spre Iasi prin noaptea din ce in ce mai densa si gandurile mele multe ce nu prea vor sa se ordoneze pe aceasta fila de hartie virtuala…J Totusi incerc din rasputeri sa le conving sa se lase exprimate pentru a-mi exersa “scrisul” si pentru a face ca viata san u treaca neobservata pe langa mine.

Am avut un week end frumos la Dolhasca, am facut destule lucruri frumoase si utile, am petrecut destul timp cu ai mei, am vazut o si pe mamaia care a implinit ieri 82 de ani sarbatorindu si tot ieri si ziua numelui. Am fost cu ea la doctor sa si faca vaccin antigripal, mi am facut si eu si mami, am fost si la vot cu mami, tati a fost intr o sectie de votare in comisie, i am cautat lui mami colinde si catece pentru 1 decembrie si I am pus pe un cd, I am reparat si imprimanta lui tati, am terminat si cartea Lavinie Tatomir Pintea, “Lectie de iubire cu Adrian Pintea”, am mai preluat si cateva comenzi oriflamme, am facut si rost de niste carti de la biblioteca.

M-am simtit f bine acasa, m-am simtit iubita, frumoasa, in centrul atentiei, m-am imbracat in hainele noi pe care mi le-am cumparat de la Iasi cu mami, J am fost si la mamaia si am stat destul timp, m am jucat putin cu un pisici simpaticoJ si m-am intors cu mami acasa. Am fost si pana la A.C. sa o ajut la o tema la franceza, la niste compuneri, m am simtit importanta si in acelasi timp mult mai matura decat cei din jurul meu, elevi inca, fosti parteneri de joaca in copilarie. Timpul trece sit ace, timpul responsabilizeaza din ce in ce mai mult, timpul aceasta entitate cosmica individuala despre care vorbea si Lavinia Tatomir Pintea in cartea de mai sus, trece atat de repede incat te trezesti matur si cu o sumedenie de sarcini de indeplinit fara sa vrei parca. In copilarie poate ca imi doream sa am mai multe lucruri de facut, imi doream sa fiu implicate in multe activitati insa acum imi dau seama ca nu le pot face fata uneori tuturor… Poate ca mintea de copil era mai limpede, poate ca din dorinta de cunoastere a lumii schema vietii era mult mai simpla, rautatile oamenilor nedectate atat de acut ca acum, poate ca totul era un joc frumos pe care l jucam cu placere, dupa reguli stabilite de mine sau stabilite de altii dar joc si frumusete nepatata, infantila, cu suferinte inocente si sincere cu lupte acerbe pentru locul in sufletul unui adult, cu aspiratii fff mari. Poate ca e bines a traiesti clipa doar, sa nu visezi f mult la viitor nici sa regreti dupa trecut, dar poate ca putini putem face asta, poate ca totusi asta e motorul existentei noastre sa visam la viitor si sa asteptam cu nerabdare clipa viitoare sic and aceasta vine sa regretam dupa clipa trecuta. La urma urmei fiecare traieste cum ii place, nimeni nu ti poate oferi reteta fericirii, fiecare percepe lumea in felul lui si ceea ce e fericire pentru unul e nefericire poate pentrul altul…

Totusi cred ca tot ceea ce facem e dinainte stabilit de o putere suprema care ne a scris dinainte cartea vietii si evenimentele la care trebuie sa participam. Cred in Dumnezeu care are grija de toata lumea si care cu Pronia sa divina ocroteste intreg universul, fiecare fir de nisip e sub aripa calda a divinitatii si orice I se intampla I se intampla doar cu voia lui.

Acum in ajun de Sfanta luna decembrie, luna miracolelor luna in care totul se scralizeaza si toti devenim mai buni amintindu ne ca suntem trecatori pe pamant si ca nu trebuie sa uitam de milostenie de minuni pe care le putem infaptui prin simplul gest de a oferi cuiva un dar symbolic dar plin de iubire. E luna cea mai binecuvantata de Dumnezeu din tot anul, e luna in care universul de imbraca in haina alba a botezului asteptand nasterea celui care vine in fiecare an san e mantuiasca de toate relele pe care le am facut sis a ne determine san e schimbam sa infaptuim si binele… E luna in care totul pare un miracol. E luna in care orice incercare a vietii e finalizata printr un miracol.

Asadar sper din tot sufletul ca si incercarile prin care trec zilele ce acestea sa fie rezolvate cu ingaduinta lui Dumnezeu si sa pot trai intens miracolul craciunului , miracolului universal si momentele atat de frumoase in care personaje de basm ne invadeaza viata si sufletele. Vreau sac red in Mos Craciun, in Mos Nicolae, in zane in feti frumosi in personaje bune care in luna aceasta le inving pe cele rele si triumfa spre suprema stralucire din noaptea anului nou. Vreau sa cred mai ales in miracolul Nasterii Pruncului IIsus pentru ca doar astfel pot trai in lumina vesnica. Vreau sa am parte si eu de miracolele lunii decembrie, Vreau in final sa ninga peste mine si peste lume cu fulgi mari albi zglobii dusi pe aripi de vant usor cu fulgi de minuni. Doamne Iisuse Hristoase, micsoreaza temperature in inaltul cerului si trimite peste lume minunile tale cele multe si binefacatoare, fulgii de nea si miracolul Craciunului pentru ca astfel sa ne pastram calde sufletele si aprinse candelele noastre interioare J

Lasă un răspuns

