Acum … la Iasi…

Speranta moare ultima … asa ca am ajuns intr-un final( spun acest lucru pentru ca primul contact cu lumea aceasta noua nu a fost unul placut … insa acum mi-am gasit linistea… pentru asta multumesc din suflet cuiva… d.m….) la sfarsitul primei luni la Iasi in calitate de studenta la litere…
Chiar in seara aceasta „luand parte” la seminarul de lingvistica generala incercam sa realizez … ca ma aflu intr-o sala nu tocmai placuta ca aspect exterior insa … la facultatea de litere… si totul s-a intamplat atat de repede incat nu am realizat ce mi se intampla… Am intrat in jocul asta minunat al „literelor frumoase” al literaturii frumoase cum spunea Marino… ( asa ca sa ma laud ca stiu chiar daca nu am citit respectivul studiu … dar am fost prezenta la seminarul de teoria literaturii… si mi-a ramas in minte aceasta constructie… „belles lettres”… )… si acum joc… Nu realizez inca foarte bine ce mi se intampla… e acea graba continua de care vorbea si Andreea… care parca te face sa nu observi si cu sufletul ceea ce ai in jurul tau… spre exemplu cum spunea ea… sa nu poti intotdeauna calca pe urmele lui Emin… cu sfiala si sfintenie…
Totusi exista o infinitate de clipe in agitatia asta … in goana asta spre nicaieri … clipe profunde in care simti miracolul acestei vieti a Iasului ,al adevaratelor valori pe care le respiri efectiv traind aici…
Doar speranta le rezolva pe toate si le face sa dainuie in timp… speranta ca totusi in graba asta spre un curs … te gandesti la insemnatatea acelei statui din fata B. C. U. ce-l intruchipeaza pe Emin… Privind si veghind orasul sau …
Tot in fuga… observi si Casa Pogor… acolo unde s-au intamplat atatea lucruri… frumoase… si unde poate odata, cand vei fugi din calea timpului vei intra si vei asculta o prelectiune a lui Sorin Alexandrescu spre exemplu despre Mircea Eliade… in atmosfera aceea in care simti navalnica lumina a culturii …
IASUL MAI ARE O MULTITUDINE DE USI … PE CARE POATE ODATA VOI AVEA OCAZIA SA LE DESCHID… DEOCAMDATA AM DESCHIS DOAR CELE MARI, GENERALE… CELE SPRE PUTEREA SUFLETULUI A LUMINII SI A CULTURII IMPLICIT…

POATE CA VOI REVENI CU DETALII DESPRE CLIPELE DIN CASA POGOR… POATE CA VA VOI LASA PE VOI SA LE TRAITI INTR-O ALTA EVADARE DIN TIMP…

Lasă un răspuns

